BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, November 25, 2009

Kelas Asas Membuat Chocolate








Chocolate yang aku hasilkan.....

Dah lama aku mengidam nak belajar buat chocolate sendiri, akhirnya tercapai jugak hasrat dihati..... Terima kasih banyak2 kat Leen kerana sudi mangajar. Walaupun dalam situasi yang agak kelam kalibut, aku tetap dapat menghabiskan kelas tersebut. Alkisahnya, sebelum aku tetapkan nak belajar kelas chocolate ni, aku dah register kat C.Siang, nak masuk kelas Wilton, nak dijadikan cerita, kedua-dua kelas berlangsung serentak (Sabtu), so apalagi, terpaksalah ubah plan, kelas chocolate dipercepatkan dari jam 9.00 pagi ke 8.00 pagi sebab nak bagi laluan kat kelas Wilton yang akan berlangsung kul 2.30 ptg. Bler aku dibuatnya.... kesian Leen.... terpaksa terima 'tetamu' diawal pagi. Lepas zuhur kelas chocolate abis, aku bergegas pulak ke Wilton Course, sampaikan makan tengahari hanya goreng pisang dengan air milo kotak je..... ishk.... tragisnya, gara-gara nak menuntut ilmu, terpaksa berkorban....... Tapi banyak perkara aku dapat hasil dari 'peristiwa' nie.... salah satunya aku dapat belajar jenis-jenis chocolate yang tulin dan sebaliknya.....

0 comments: