BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, July 2, 2009

Pulut kuning

Pulut Kuning & Kari Daging

Kek Pisang Sempoi


Oleh kerana anak yg no. 2 baru aje naik Quran, so terpaksalah mamanya buatkan pulut kuning dgn rendang daging untuk diberikan kpd kengkawannya serta ustazah yg mengajarnya. Utk first timenya aku masak pulut kuning nie fuhhhh... punyalah jenuh.... maklumajelah org tak pandai masak..... Masa anak sulong khatam Al Quran, mak yg tolong buatkan. Aku tau benda2 tu semuanya dah siap...... Pagi2 dah call bondaku kat kg tanyakan resepi nak buat tu semua. Tinggalkan opis kejap, aku melilau kat kedai runcit sebelah beli barang (pulut, lada hitam, kunyit serbuk) n terus rendam kat opis. Tepat kul 5 ptg aku terus cabut pegi pasar peladang beli barang basah pulak...... ehhh penatnya.... Hari nie suami tercinta outstation kat Bt Pahat, Mlm Sabtu baru balik... so aku apalagi.... bersilat gayunglah masak menu yg dirancang.... Bukannya ape, kalau dia ada mesti kene layannnnn.... Lepas kul 10 mlm barulah selesai semuanya.....Sempat jugak aku buat sebiji kek pisang sempoi, resepi dr ummi@homesweethome. terima kasih ummi, memang betoilah kek nie memang sodap..... Jom jamu mata.......

2 comments:

Batrisyia delights cake said...

tak dpt pun sepinggan..hmm..cedap tuh..

amoza said...

hehehe.... pulut kuning tak jadilah..... mehlah datang kat sini, kalau nak rasa....